یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۵۳:۲۸

ایزوایکو ٣ سکوی نفتی مشترک با عمان می‌سازد

باشگاه خبری فراساحل: پروژه ساخت 3 سکوی نفتی مشترک ایران و عمان و 36 فروند شناور فراساحلی در ایزوایکو در دست اجراست. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو گفت: ساخت سکوهای مشترک ایران و عمان جزو برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است به گونه‌ای که از چندی پیش ساخت سه دستگاه سکوی نفتی آغاز شده است و پیش‌بینی ما این است که این پروژه طی 18 ماه به پایان برسد. حمید رضائیان اصل درادامه به قرارداد سفارش ساخت 36 فروند شناور ساپلای بوت اشاره کرد و افزود: 10 فروند از این شناورها متعلق به کشتیرانی والفجر است که در این خصوص مذاکرات صورت گرفته و نقشه‌های اولیه به کشتیرانی والفجر ارائه شده است و قرار است کشتیرانی والفجر نماینده‌ای را برای جزئیات پروژه و مذاکره معرفی کند.

وی یادآور شد: برای تامین منابع مالی پروژه با بانک توسعه تعاون صحبت شده و بانک توسعه تعاون قول تامین منابع را داده است و پیش‌بینی ما این است که بتوانیم از طریق این بانک و حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت بین 75 تا 80 درصد برای ساخت این شناورها تسهیلات پرداخت کنیم. مدیرعامل کشتی‌سازی ایزوایکو گفت: سایر سفارشات ساخت کشتی مربوط به شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل دریایی است. رضائیان در خصوص مراحل ساخت کشتی ایران - کاشان اظهار داشت: ساخت این کشتی به خوبی در حال پیشرفت است مشکلات عمده پروژه کاملا رفع شده و و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده تست دریانوردی این کشتی انجام شود. وی با اشاره به پروژه‌های ایزوایکو در سال 94 گفت: ایزوایکو تعداد 36 فروند شناور در حوزه ساپلای بوت همچنین حدود 5 تا 6 فروند شناور در کلاس‌های مسافری و هتل‌های دریایی از سوی بخش خصوصی سفارش دریافت کرده است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب کشتی‌سازی ایزوایکو گفت: عملکرد سال 93 این شرکت بهتر از سال 92 بوده است. رضائیان گفت: انتظار ما از مسئولین، تسهیل فاینانس و حمایت از مشتریان است زیرا اگر مشتری در ارکان تصمیم‌گیری حوزه صنایع دریایی به عنوان محور قرار گیرد اتفاقات خوبی رقم می‌خورد. وی با اشاره به فعالیت خوب شورای عالی صنایع دریایی تصریح کرد: در حال حاضر افرادی که در این مجموعه قرار گرفته‌اند کاملا همیار و همگام با ما پیش می‌روند قطعا ارتقا شورای عالی صنایع دریایی منافع بسیار خوبی را برای ارتقای صنایع دریایی کشور به دنبال خواهد داشت و اگر بخشی از اختیارات حوزه صنایع دریایی که در سایر وزارتخانه‌ها وجود دارد در شورای عالی صنایع دریایی متمرکز شود با وضعیت فعلی که این پتانسیل در این شورا دارد می‌تواند اهداف کلان نظام در صنایع دریایی را تحقق بخشد.



  کد خبر : 617
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :